<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-TNV24CD" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Problemen met verlopen licenties oplossen op het 3DEXPERIENCE-platform

KruisNa het verlengen van je 3DEXPERIENCE platform is het mogelijk dat een verlopen licentie nog steeds aan je account is gekoppeld. Maar maak je geen zorgen, ik ga je in dit blog helpen om dit probleem op te lossen en ervoor te zorgen dat je zonder enige frustratie of tijdsverlies kunt blijven werken met het platform!

 

Het verversen van licenties

Je hebt al een geweldige oplossing gevonden in het 3DEXPERIENCE platform. Je bent al een tijdje bezig en hebt onlangs je licenties vernieuwd om te kunnen blijven profiteren van deze krachtige oplossing. Na verlenging worden de licenties vernieuwd en je kunt meteen profiteren van deze vernieuwing met een eenvoudige optie.

 

Automatisch de verlopen licentie laten verwijderen

In het 3DEXPERIENCE-platform worden de licenties gekoppeld aan specifieke gebruikers, wat betekent dat ze persoonsgebonden (named user) zijn. Dit is anders dan de SOLIDWORKS Desktop-oplossing, die gekoppeld is aan een specifieke computer. Omdat de licenties gekoppeld zijn aan gebruikers, kan het voorkomen dat er nog steeds een verlopen licentie aan die gebruiker is gekoppeld op de achtergrond.

 

The server cannot obtain the license

Als gebruiker zul je dit merken wanneer je bijvoorbeeld geconfronteerd wordt met de volgende foutmelding:

Foutmelding

Er kunnen ook andere problemen optreden, zoals:

  • Het niet kunnen starten van SOLIDWORKS Connected of Design with SOLIDWORKS
  • Het lijkt alsof 3DSpaces zijn verdwenen
  • Content kan niet gevonden worden

 

Foutmelding voorkomen en oplossen

Om deze problemen te voorkomen, hoef je alleen maar een eenvoudige aanpassing te doen in het dashboard van het platformbeheer. Volg deze stappen:

  1. Ga naar Platformbeheer (dashboard)
  2. Ga naar Leden (Tab)
  3. Configureer Ledenopties
  4. Activeer de optie "Verlopen rollen automatisch intrekken van leden of groepen"
    Optie in 3DEXPERIENCE

    Als je deze problemen al hebt voorkomen, hoef je de laatste stap niet te volgen. Als je echter nog steeds foutmeldingen tegenkomt, ga dan verder met stap 5:

  5. Wis je browsercache

Heb je interesse om meer te weten te komen over 3DEXPERIENCE en wil je graag verder praten? Neem dan gerust contact met mij op of een van mijn collega's! We staan klaar om al je vragen te beantwoorden en je verder te helpen met het platform.