Main image 2

Visiativ Solutions

moovapps-logo-150x50

Excellente service in de maakindustrie

Maak je klantenondersteuning 24/7 bereikbaar en verhoog de kwaliteit van je dienstverlening voor reserve-onderdelen.


Verwachtingen overtreffen

Service uitdagingen voor producenten

Enterprise Maintenance

Efficiënte ondersteuning

B2B relaties worden hoe langer hoe meer omni-channel. Klanten willen hun leveranciers altijd, overal en via elk mogelijk kanaal, in hun eigen taal benaderen.

Wanneer een technisch productprobleem zich voordoet, willen B2B klanten en retailers dit snel en simpel aankaarten. Een referentienummer en online omgeving geven hen de mogelijkheid om de status van hun melding eenvoudig te monitoren. De vraag is: hoe manage en verwerk je zulke klantverzoeken zo optimaal mogelijk?

Rendement uit naverkoop

Aftersales diensten, reserveonderdelen en consumables hebben een hogere marge dan de originele machine of apparatuur. Het internet is een krachtig medium om de afstand tussen producent, distributeur en eindklant te verkleinen.

De uitdaging is ervoor te zorgen dat je klant en retailer met zo min mogelijk moeite het juiste onderdeel of relevante dienst kunnen selecteren. Bovendien, hoe creëer je een kanaal dat vertrouwen wekt en zo het rendement van aftersales vergroot?

Hogere klanttevredenheid

Een tevreden klant is een terugkerende klant, maar een ontevreden klant heeft helaas een grotere impact. Wanneer een technisch probleem zich voordoet, hangt de klanttevredenheid sterk af van de doorlooptijd en de kwaliteit van de oplossing.

Het effectief en tijdig inplannen van deze customer facing activiteiten, inclusief communicatie hierover, zijn dus van cruciaal belang. Hoe krijg je als machinebouwer vat op je technische klantondersteuning en zorg je dat elke klant tevreden is?

Customer Service volgens Moovapps

Ticket Management

Creëer een veilig extranet waarin klanten hulpverzoeken kunnen loggen en jij ze effectief kan managen. Technische documentatie is er perfect vindbaar en 24/7 beschikbaar voor iedereen.

Online spare parts

Klanten en leveranciers vinden snel de juiste reserveonderdelen in opengewerkte 3D tekeningen. Bestellen is simpel, inclusief een eventuele offerte aanvraag en de actuele voorraad.

Grip op support

Organiseer de inzet van je technici op klantverzoeken in een digitaal dashboard. Voor verbeterde planning, communicatie en cost efficiency, maar ook voor aanzienlijk hogere klanttevredenheid.

Customer service apps voor de maakindustrie

Parts & consumables

Wanneer je veel verschillende onderdelen op voorraad hebt om uiteenlopende producten te ondersteunen, is efficiëntie van cruciaal belang wil je je voorraad maximaal uitnutten. Met Moovapps minimaliseer je de interactie tussen het ontstaan van de klantvraag en het vervullen ervan en verbeter je tegelijkertijd de communicatie.

Support complexiteit

Naarmate je installed base groeit, neemt het belang van het optimaal inzetten van je supportcapaciteit toe. Tegelijkertijd wordt het steeds lastiger technisch gekwalificeerde medewerkers te werven. Moovapps helpt je om de doorlooptijd van service- en reparatieverzoeken zo kort mogelijk te houden.

Brand experience

Je distributeurs zijn jouw vertegenwoordigers in het veld, je visitekaartje. Wanneer een klant een negatieve ervaring heeft met een van hen, straalt dat af op jouw merk en potentiële toekomstige verkopen. Empower je distributeurs met Moovapps Customer Service apps zodat ze verwachtingen overtreffen en klanten ambassadeurs worden.

Proactief handelen

Wanneer onderhoud niet of te laat gebeurt, kan de machine met jouw merknaam erop stuk gaan. Terecht of niet, jouw reputatie en potentiële future sales lopen dan potentieel schade op. Om dit risico te voorkomen, heeft Moovapps IIoT oplossingen die Condition Based Maintenance mogelijk maken en zelfs ‘machine as a service’ diensten.

Systeemintegratie

Onderhouds- en reparatiewerk voor klanten is geen geïsoleerde activiteit. Ze vergen inzet van personeel en middelen waardoor ze een impact hebben op je balans. Voor het totaaloverzicht wil je dat je service applicatie perfect geïntegreerd is met bijvoorbeeld je ERP- en andere bedrijfssystemen. Daarom kies je Moovapps.

Eenheid van communicatie

Elk contactmoment telt, via elk mogelijk kanaal. Om elke nieuwe interactie met klanten en distributeurs altijd zo relevant mogelijk te maken, wil je vanzelfsprekend een overzicht van alle voorgaande privé- en communityberichten, en gedeelde bestanden. Moovapps geeft je deze informatie en waarschuwt je bij updates.


Testimonials

Wat zeggen klanten?

In een voortdurend veranderende wereld zochten we een betrouwbare partner voor de lange termijn. Visiativ was daarom een vanzelfsprekende keuze.


Een groot deel van de initiatieven die we nemen om de service aan onze distributeurs en eindklanten te verbeteren, draait om onze digitale transformatie.


Interactie via fax en email behoren tot het verleden. Onze klanten hebben één duidelijk aanspreekpunt en dat is het Moovapps platform.


Vroeger werkten we met e-mail, telefoon, afspraken ... Vandaag gebruiken we eenvoudige en communicatieve tools. De marketingafdeling heeft de interactie met klanten verbeterd.


Het doel van het Moovapps-platform? Dat werknemers zich kunnen focussen op het creëren van toegevoegde waarde. In plaats van het zoeken naar informatie.


Wat is Moovapps?

Moovapps is een verzameling van meer dan 70 uiteenlopende online apps waarmee ondernemingen hun activiteiten snel kunnen digitaliseren. Ontwikkeld en op de markt gebracht door Visiativ, worden de verschillende Moovapps al door meer dan 5.000 bedrijven wereldwijd gebruikt.


Referenties

Tevreden Moovapps gebruikers

Charvet
Noremat-1
Mecalac
Fermob
Lafuma
Bluebus
Tecnoma
Rollomatic
Altix
Ceva
willemin macodel

Contact met visiativ

Waar mogen wij jou bij helpen?

Erik De Wit

Erik De Wit

Accountmanager Benelux

"Ik vertel je graag meer over de mogelijkheden van Moovapps"

Meer weten over Moovapps?

Met Moovapps wordt het bieden van Customer Service eenvoudig.